dinsdag 20 mei 2008

1e opzet gebouw 03


Het is echt een eerste opzet om de vlakverdeling te zien, om enig idee van de te gebruiken kleuren te hebben en om te zien of het het ruimtelijk effect heeft zoals ik wil.Links onder kijk je door een raam naar buiten; straat, water....dat weet ik nog niet, maar het moet wel duidelijk een raam gaan suggereren. Het raam zit in een groot en massief stuk beton; een schuine wand, sterk hellen en de trap dragend.De trap moet verdwijnen en "de hemel" ingaan, en wordt gescheiden door een doorzichtige wand.Ook het plafon bestaat uit "schuine"delen. Tussen wand en plafon bevindt zich ook een groot raam waardoor alleen de lucht zichtbaar is....koeler of warmer dan het trappenhuis? Ik wil daar vooral een sterk ruimtelijk effect.Staal en glas, koud en glad geschilderd, vooral reflecties van licht. Beton, marmer (trap) en andere wand met lampen, met dikkere verf.....denk ik.Ik werk graag met dikke verf, kwasttreek, mengen op het doek zelf.
Maar goed een eerste opzet. Vraagt om meer.

Geen opmerkingen: