woensdag 14 mei 2008

Gebouw_02 - 2e fase

En dan is de week alweer bijna voorbij.
We doen mee met de "open huisroute" van de makelaars, in de hoop kopers te vinden.. Nog nooit zal het huis, van onder tot boven, zo schoon zijn geweest. Als een witte tornado ben ik bezig.
Maar ook heb ik geschilderd. Het blijft raar om over een bestaand schilderij te schilderen. Meestal wit ik het doek eerst, bedek de schildering die eronder zit. Nu wil ik "het stilleven" mee laten spelen. Juist omdat er steeds iets nieuws gebeurt met dat stilleven voel ik me beperkt. Zo vrij als ik anders de verf opzet, zo "bekeken" doe ik dat nu.
Ik merk dat ik nu ook met andere "schilderijen" bezig ben. Ik verzamel afbeeldingen van gebouwen, ramen en trappen. Vooral trappen boeien me op dit moment. Het verdwijnen van de trap, de ruimte.
Het project "bouwwerken" zal heel anders verlopen dan het project over voedsel.

Geen opmerkingen: