woensdag 7 mei 2008

Gebouw_02

Als inwoner van Zeeland is Zeelandnet onze provider. Daar ben ik begonnen met een blog, gewoon om het te proberen. Binnen korte tijd hebben vele (Zeeland?)lezers dat blog gevonden.
Omdat we inwoner van Zuid-Holland willen worden, ben ik ook hier begonnen met mijn blog. Zeelandnet gaat niet met ons meeverhuizen. Hopelijk vinden veel (Nederlandse) lezers mijn berichten.
Nu probeer ik beide bloggen "gelijk" te krijgen. Het lijkt dus dat ik sneller werk dan in werkelijkheid, dit blog loopt wat achter.

bouwwerk 02
Een oud schilderij (een niet af en niet meer op te zetten stilleven) zal als ondergrond gaan dienen.



 In mijn schetsboek heb ik een schets gemaakt.

Ik wil rechts een ondergaande zon vangen; warm en "overbelicht". Links is de avond al begonnen; koeler wordend.Maar ja dan moet de basis wel goed zijn, de lijnen "recht", bij een hoog gebouw net niet loodrecht. Ik wil een heel hoog en groot gebouw suggereren, ook al heeft de architect - denk ik - juist een klassiek gebouw als voorbeeld genomen: groot met grote ramen alsof het een gewoon "woonhuis"is. Ik wil het gebouw hoger en robuuster maken dan het waarschijnlijk is.
Mijn idee is ,een suggestie van een dak dat in de hoogte schiet, dansend bijna.

Geen opmerkingen: