dinsdag 17 juni 2008

Het blijft stilletjes

EET SMAKELIJK
Ik ben nog wel bezig geweest met `mensen en handen`, en het werk is zo goed als af. Helaas vroegen andere zaken ook mijn aandacht.

We hebben ons huis al een tijdje te koop staan, we willen in Den Haag gaan wonen.

Een huis op de markt vraagt om kijkers, kijkers worden bieders en mogelijke kopers. Een eerste bezichtiging vraagt om een opgeruimd en verzorgd huis, een tweede bezichtiging om schone hoekjes en randjes. Kortom, zo nu en dan ben ik een witte tornado...en soms wordt het spannend, zal deze kijker/bieder een koper worden.

Al die onrust maakt dat ik geen rust vindt om te schilderen of te ordenen. Wel borrelt er van alles. Uiteindelijk zal het wel weer werk opleveren. Ik ben niet voor niets met architectuur bezig. Beelden van gebouwen en ruimtes zie ik meer dan anders. Vlakken, hoeken, lichtval, doorkijkjes en trappen.... ze hebben mijn aandacht en vallen me op.

Morgen ga ik weer schilderen...er is weer wat rust in mijn hoofd. Een kijker zal uiteindelijk koper worden, wij hebben geen haast. Ons huis is weer spic en span, dus ik kan weer op mijn atelier aan de gang.

Geen opmerkingen: