maandag 4 augustus 2008

Bouwwerk 04 is af ??

Bouwwerk 04 is, denk ik, af. Denk ik, weet ik nog niet zeker.



Doordat ik het proces in foto´s heb vastgelegd, zelfs het wijde wereld web heb opgestuurd, zie ik wat er verdwenen is. Ik weet niet zo goed of bijvoorbeeld het verdwenen donkere vlak links boven een verbetering is. Toen dat vlak er stond, vond ik het te veel aandacht trekken. Het verstoorde het "dromerige" van die rare gele en rode vorm. Nu vraag ik me af of het beeld niet te centraal is. Wel is het "verdwijnen", het opgaan in de ruimte versterkt.

Ook hingen er in eerdere versies lampen voor het raam. Zijn in werkelijkheid groot, in verhouding klein.
Ik heb (voorlopig) besloten om die weg te laten, de bovenkant "open" te laten.

Dus, zoals gezegd: Bouwwerk 04 is af?

Geen opmerkingen: