dinsdag 25 november 2008

de kaartjes zijn allemaal op

Als beeldend kunstenaar ben ik soms dagen achtereen op mijn atelier bezig. Contacten met de buitenwereld lopen via de e-mail en telefoon, soms is er enige uitwisseling met winkelpersoneel. Het alleen zijn, kan soms heerlijk zijn.


Afgelopen dagen, vanaf woensdag de 19e tot en met zaterdagavond, heb ik met heel veel mensen gepraat. Mijn visitekaartjes heb ik selectief weggegeven en zaterdag kon ik uiteindelijk alleen nog maar prijslijsten mee geven.
Zoveel mensen, zoveel interesse, zoveel complimentjes: mijn zelfvertrouwen heeft weer een goede oppepper gekregen. De nacht van vrijdag op zaterdag voerde ik zelfs in mijn slaap nog gesprekken met aardige belangstellende bezoekers.

Hopelijk hoor ik de komende tijd nog wat van die bezoekers die wel een werk wilden kopen.
Hoe dan ook, het waren geslaagde dagen, in een prachtige locatie.



De grote kerk in Goes heeft een prachtig orgel, mooie hoge bogen en grote ramen. De zon scheen fantastisch dwars door de kerk heen, gefilterd door kleine gekleurde ruitjes. Pilaren die achter elkaar verspringen, bogen die elkaar kruisen en licht dat met kleur speelde.
Een doorkijk naar de andere kerk door de gekleurde ramen, de koepel vangt daar de zon en spiegelt het licht.
Genoeg om weer te gaan schilderen, om dit spel van ruimte en licht vangen.

Vandaag begin ik dan eindelijk aan het RR House.

Geen opmerkingen: