dinsdag 2 december 2008

En dan is het December


Dit weblog gaat over: Het ontstaan en de onwikkeling van mijn beeldend werk, in "dagboekfragmenten" en foto's. Dat is mijn opzet en bedoeling…….maar.

Het doek dat gereed staat om een geschilderd RoofRoofHouse te gaan dragen, is nog steeds maagdelijk wit.
Vorige week heb ik enthousiast de schetsen tevoorschijn gehaald, bedacht hoe ik de volle kleuren zal verdelen. En toen begon mijn knie pijnlijk te zeuren en behoorlijk dik te worden. Staan ging me slecht af.
Zeker de opzet van een schilderij wil ik staand doen; achteruit lopen en kijken, met grote gebaren de eerste laag opzetten, zonder details.

Dus omhoog dat been en zittend werken. Knippen maar: de doos met gele knipsels is goed gevuld.
Saffraangeel, kerriegeel, mosterdgeel, citroengeel, vanillevlageel, okergeel, cadmiumgeel en gele kaas en….

Al knippend zit ik dan te mijmeren en plannen te maken……en realiseer ik me dat het al december is geworden.
December is de maand waarin de eerste drukken van onze nieuwjaarskaartjes al klaar zijn.
Al zeker tien jaar krijgen vrienden en bekenden een kaartje uit eigen atelier. Deze traditie wil ik nog blijven voortzetten.
Deze week zal ik een ontwerp maken en de eerste blokken snijden.

Dus even geen collage of schilderij, waarschijnlijk dit hele jaar niet meer, maar eerst onze nieuwjaarswens.

Geen opmerkingen: