maandag 14 september 2009

Genoeg goede voornemens



Tja, er zijn al meer dan twee maanden voorbij en nu pas een nieuw bericht.
Geen mooie schilderijen, maar ander werk.

Het blijft vreemd om in een nieuw huis, in een nieuw atelier te werken. Vreemde geluiden, ander licht en onrust. Ik heb nog geen enkele routine en zodra ik denk dat ik zonder nadenken naar de winkel kan of mijn adres kan doorgeven, gaat het mis; verkeerde postcode, waar fiets ik nu naartoe?

Ik ben in mijn atelier maar met “werkjes” begonnen. Lampen van vloeipapier en lucifers.
Ons huis heeft een vier verdiepingen hoog trappenhuis met een lang raam ernaast. Mooi van licht en vorm. In die open ruimte wil ik een bijzonder lichtobject hangen. Uitgangspunt zijn lantarens en die zijn van papier. Dus ben ik gaan experimenteren met vloeipapier en rijstpapier verstevigd met dun ijzerdraad of lucifers. Kleine prototypes werden grotere ontwerpen en werden lampen die hier in huis op te hangen waren.

Ook moet ik nog “naamplaten” maken, zowel aan de voorkant als aan de achterkant van ons huis.
En ik heb betaald werk gevonden; ambulante dagbesteding bij mensen met een verstandelijke beperking. Als activiteitenbegeleider bedenk ik allerlei activiteiten waarmee de cliƫnten een leuke ochtend en/of middag hebben. Ook hiervoor zoek ik allerlei creatieve oplossingen en activiteiten.

Kortom, aan creativiteit geen gebrek, ik droom en denk over allerlei projecten en activiteiten. Maar de rust om met mijn “witte” schilderij verder te gaan heb ik nog niet.
Wel ben ik bezig met een groot 9-luik om de achterkanten van de kledingkast op onze slaapkamer een mooier aanzien te geven. Dat wordt mogelijk een groot strandtafereel.

Geen opmerkingen: