maandag 23 november 2009

Het vindt zijn weg en gaat zijn gang.



De tijd gaat steeds sneller. Ik ben nog steeds aan het rondkijken in mijn omgeving, aan het solliciteren naar banen die ik erg aantrekkelijk vindt en werk nog in de ambulante dagbesteding als activiteitenbegeleider.
Ook heb ik me ingeschreven bij de kamer van koophandel en heb nu officieel een eenmanszaak; "Grafiek Atelier Marlies" en "Praktijk voor Beeldende Activiteiten". Onder de eerste naam vallen alle Atelier werkzaamheden en producten. Met de tweede naam wil ik me gaan presenteren bij zorgvoorzieningen en buitenschoolse opvang, bij scholen en educatieve voorzieningen. Kijken of ik daar projecten kan opzetten, projecten waar beeldende activiteit-en centraal staan.
Dat kost allemaal veel tijd maar geeft veel inspiratie.
Ook al ben ik afgelopen tijd 55 jaar geworden, ik voel me nog jong en vol energie.
Een prima leeftijd trouwens; er moet niet zo veel meer en er kan des te meer. Mijn kinderen staan voor vele keuzen en hebben een goede startpositie. Om hen hoef ik me niet meer ongerust te maken. Ik mag genieten van hun ontwikkeling.
Ik heb veel ervaring en kennis (heet dat tegenwoordig competenties?), weet wat ik kan en merk dat ik nog veel bijleer. Heerlijk.
Ook heb ik afgelopen vrijdag een werk meegegeven voor het project: "Stichting Palazzoli zoekt kunst" ik noemde het "Kunst voor Kanker". Palazzoli is een steunpunt voor mensen met kanker.
Voor dit project heb ik van 24 prenten een grote prent van h. 100 x br.70 cm. gemaakt, getiteld: "Het vindt zijn weg en gaat zijn gang". Ik ben er wel tevreden mee. Dit werk heeft wel iets met kanker te maken, zowel positief als negatief. Het kan veel associaties oproepen.
Ook ben ik begonnen met een schilderij voor de biovakbeurs in Januari, speciaal voor het gedeelte van de biologische voeding en van de duurzame land- en tuinbouw. Ik denk dat het derde deel van mijn ETEN/ETEN project over biologisch en duurzaam zal gaan. Ook daar loop ik veel over na te denken.
En dan is het ook al weer tijd voor nieuwe nieuwjaarskaarten.
Kortom, heerlijk veel te doen... en vanaf nu ook vaker weer hier op het blog verslag doen.

Geen opmerkingen: