maandag 28 februari 2011

Opruimen maar weer

Deze en afgelopen week wordt gebruikt om op te ruimen, op te schonen en  het één en ander in een nieuw jasje te steken.

Dit blog verloor helaas wat foto’s toen ik mijn albums bij Picasa opschoonde. Ik denk dat ik de foto’s weer heb kunnen invoegen…. En daar ging weer een avondje op aan herstellen.
Het blog heeft trouwens wel vele nieuwe toepassingsmogelijkheden gekregen, leuk en ja, weer meerdere avonden bezig om daar mee te spelen.
En dan is mijn website wel heel erg verouderd. Ik denk dat ik mijn eerste website ruim tien jaar geleden gebouwd heb. Op Zeelandnet kon die toen geplaatst worden. Een site van en voor onze familie: MAKEDIPA. Samen met mijn zoon heb ik toen een eerste opzet gemaakt. Nu bouwt mijn zoon  mooie sites, onder andere voor  het NJAO.
Onze familie site is mijn site geworden: MARLIES DIJKSTRA. Ik denk dat die site zo’n drie keer vernieuwd is. Steeds meer werk plaatste ik erop, pagina na pagina  en nog maar een rijtje erbij op de pagina. Steeds nieuwere mogelijkheden ontdekte ik…… en een heerlijk allergaartje is het nu.
Dus opruimen, herstructureren en moderniseren. Inhoud en vorm echt van elkaar loskoppelen en er een logisch en overzichtelijk geheel van maken.
Het genealogische gedeelte wordt nog een verhaal apart. Wordt misschien nog wel verteld.
Het oestereetstertje, c. 1658-1660

En deze de week; opening tentoonstelling  “Leven in de brouwerij, Jan Steen in het Mauritshuis”.Morgen mag ik al een eerste rondje langs de schilderijen maken. Heerlijk. Het zijn zulke rijke schilderijen, er is zoveel over te vertellen. 
Vorige week miste ik ze bij een educatieve rondleiding aan leerlingen van groep 7.  Gelukkig was er gevraagd om het thema; vriendschap te gebruiken. Er waren nog genoeg mooie schilderijen waar dat besproken kon worden.
Lachende jongen, c. 1625


Altijd leuk en mooi: de lachende jongen van Frans Hals. Ook in de vaste collectie te vinden.

 En nu maar uitzien naar het voorjaar. De lente zit al in de lucht.

Geen opmerkingen: