maandag 12 september 2011

De lino is klaar


grote lino - Bovendijk 01

Vandaag, eindelijk, de laatste  vormen op/in de lino verwerkt. Klaar.
Deze lino. Het is maar een beginnetje. Ik heb nu allerlei ideeën over verbeterde technieken, subtieler kleurgebruik, mooiere gelaagdheid…. En ga zo maar door.
Het blijft eigenlijk maar een frustrerende bezigheid. Elk werk dat ik afsluit is uiteindelijk weer een startpunt voor een (veel beter) werk.
Toch ben ik wel tevreden.

El Lissitzky, Proun P23, no. 6, 1919.
Eindhoven, Van Abbemuseum
Antonio Mancini
In gedachten verzonken
ca. 1895-1898
De Mesdag Collectie
En ja,ik besteed ook veel tijd aan andere dingen. De aanvragen van scholen komen weer binnen bij het Mauritshuis. Ik kan we weer voorbereiden op museumlessen. In het Mauritshuis opent deze week de tentoonstelling “Dali ontmoet Vermeer”.  Een bijzondere en fascinerende tentoonstelling, ik geniet nu alvast van de achtergrond informatie.

En wie weet ga ik ook museumlessen geven in het museum de “Mesdag collectie” . Over twee weken heb ik daar een gesprek. 

Geen opmerkingen: