donderdag 24 november 2016

nieuwjaarskaart 2017 in bewerking

Het is weer tijd om aan een nieuwe nieuwjaarskaart te beginnen. 2017, vindt ik wel een mooi getal.
In de herfstvakantie zijn er in museum Meermanno pixel workshops geweest. Winnefred Dijkstra had bedacht dat er met ministeck wel iets bijzonders te doen was. En dat was ook zo. Op de Correx pers is er met platen met ministeck gedrukt. Het was leuk, interessant en uitdagend.
Na mijn prent voor de grafiekdoos leek me pixelart wel leuk om voor mijn nieuwjaarskaart te gebruiken. Dus een plaatje geministeckt en afgedrukt. Helaas, de cilinders niet hoog genoeg kunnen zetten. Krak en het plaatje brak.


ministeck en betekende lino plaat
eerste drukgang linosnede
Dus dan maar, in mijn vertrouwde techniek, de linosnede uitvoeren. 



Geen opmerkingen: