zondag 3 januari 2010

tijd om weer te gaan werken



Een heel goed, creatief en wijs 2010 gewenst.
En dan is het dus weer het tweede decennium van het tweede millennium. De kaarten met goede wensen zijn weer gemaakt en verzonden.
Ook zijn de goede voornemens weer genoteerd.
Deze dagen houden we vakantie in en rond ons huis. Fietsen en wandelen in de omgeving. Spelletjes doen met familie. Lekker, maar eenvoudig eten met elkaar.
En natuurlijk telefoneren, skypen en chatten met onze zoon die in China stage loopt. Zijn halfjaar China is eind deze maand weer afgelopen. Ik heb hem afgelopen dagen wel gemist. Hij meldde dat hij aan me gedacht had toen hij mooie en bijzondere papieren en kalligrafeer penselen zag. Ik ben benieuwd en verheug me op zijn thuiskomst.

De kriebel om weer volop aan de gang te gaan dient zich wel aan.
Het schilderij voor de biologische vakbeurs, gaat dat nog lukken? Het wordt wel kort dag. Halverwege deze maand opent de expositie "Kunst voor Kanker". Daar wil ik graag bij zijn, het schijnt ook de nieuwjaarsreceptie van Palazzoli te zijn; zie en spreek ik weer oud collega's.
Veel vrije dagen heb ik ook (nog) niet.
Deze maand begin ik met een echt contract voor 14 uren werk per week op vaste dagen. Het werken geeft me veel energie, ook al is het vermoeiend. Het daagt me uit en prikkelt mijn gedachten en inlevingsvermogen. Kortom, het is een verrijking van mijn leven.

Juist omdat ik met mensen werk, werk ik ook meer in mijn atelier. Ik ben dan met allerlei materialen en ideeën bezig. Ik heb bijvoorbeeld voor een cliënt punnik-brei-kammen aangeschaft en ben die aan het uitproberen. Ze zijn vrij grof en er kan met veel materiaal op gebreid worden. Ik ben bezig met plastic stroken en wil met papier experimenteren. Met punnik-breiwerk ga ik misschien wel iets voor "het lichtobject" maken.

Morgen weer verder met het schilderij vol gezond en verantwoord voedsel, met de "merkbeelden" van de biologische voedsel wereld.
Een eerste opzet is zal ik hier laten zien.

Geen opmerkingen: