vrijdag 8 januari 2021

Puzzelen en quilten in de eerste week van 2021

 De 3000 stukjes van deze geweldige puzzel zijn aan elkaar gelegd. Nou ja, aan elkaar. De stukken karton waarop ik puzzelde waren niet groot genoeg. Het linkse deel op het tweede stuk karton gemaakt. Vorige week gleed dat stuk van het karton, roets op de grond. Toch maar weer aan elkaar gelegd, ik was al zover. Gisteren de laatste stukjes. Tada, het was een moeilijke puzzel maar ozo mooi. Nu wil ik naar Madrid om lang voor het echte werk te zitten. Ik heb het werk ooit gezien, maar ja Picasso en de Guernica lokt veel publiek. Toch staat een bezoek naar Madrid op mijn vakantielijst. Zulke prachtige museums zijn daar te bezoeken. Eerst maar weer in Nederland museums bezoeken.
 
midden van mijn eerste quiltHet midden van mijn eerste quilt is in elkaar gezet. Negen kleinere lappen van nog kleinere reststukjes zijn samen gevoegd. De reststukjes zijn overblijfselen van kleding die ik voor de kinderen en mezelf heb gemaakt en van gordijn en interieur stoffen. Ook nieuwere stoffen waar ik mondneuskapjes van heb gemaakt.
Zo leuk om met die reststukken te werken en mijn kinderen weer voor me te zien in de kleding die ik jaren geleden heb gemaakt. 
Als deze deken af is gaat die naar mijn dochter en krijgt zij al die herinneringen. Hopelijk roepen de lapjes momenten en belevenissen op waar ze goede herinneringen aan heeft.
Nu is de lap ongeveer 80 : 80 centimeter en moet die nu eerst doorgestikt worden. Nog heel wat werk te doen, maar leuk en spannend.
 



 

Geen opmerkingen: