dinsdag 10 juni 2008

schetsen voor nieuw werk in BOUWWERKEN




Ook al ben ik aan het knippen en plakken, het project Bouwwerken rijpt ook in mijn gedachten. Na het gebouw met hard en donker beton en wijde vergezichten, nu een blik door een raam. Licht en kleur op zink, weerkaatsingen van blauwe lucht en groen gras. Gebouwen bekleed met gekleurde platen.
De schilderijen die ik maak (op gebouw 01 na) zijn klein van formaat. Voor mijn gevoel zijn het nog studies. Waarschijnlijk wordt het uiteindelijk een serie van verschillende prenten. Meerkleuren houtsneden, lino's of combinaties.... Het spel met lijnen, de grafische kant van de gebouwen blijven ook een rol spelen.

Gebouw-03 is voorlopig af. Meestal zet ik een werk een poosje weg om dan bij een hernieuwde kennismaking te zien wat me nog stoort en verbetering nodig heeft. Ben ik tevreden dan onderteken ik het lak ik het af.

Geen opmerkingen: