woensdag 30 juli 2008

nog even en bouwwerk 04 is af.

Het heeft langer geduurt dan verwacht, voor ik hier wat van me laat zien en lezen.
Afgelopen dagen heb ik genoten van natuur en cultuur in de omgeving van Nijmegen. Ik heb heerlijk gefietst langs de Waal en door prachtige natuurgebieden. Nijmegen is een heerlijke stad en ik prijs me gelukkig met een dochter die daar studeert.
Ook hebben zich weer kijkers aangemeld voor ons huis, dus er moest weer gepoetst en geruimd worden. Dat was wel nodig. Zoon en manlief hebben een spannende fietsvakantie: via Frankrijk naar Spanje (Bilbao), vandaar naar Zuid Engeland en via Dover weer naar Belgie en weer naar huis. Veel zooi is achter de schotten op zolder tevoorschijn getrokken, lichtgewichtspul enz. Dat geeft nogal wat rommel.

Toch heb ik ook kunnen schilderen, juist omdat de mannen weg waren en ik alle tijd voor mezelf had.
Het schilderij is nog niet af. Ik heb geen idee hoelang het nog gaat duren en wat er nog nodig is. Het is echt zo'n schilderij dat al schilderend groeit. Steeds reageren delen waarvan ik dacht dat die wel klaar waren, op schildereringen elders. Ik vindt het een uitdagend en boeiend proces, geniet van alle variaties van blauwen.

De ramen waarachter naar de gebouwen wordt gekeken, zijn nu even ondergeschilderd, komen wel terug.

Dus wie weet blijft dit schilderij nog lang in beeld.

Ik ben ondertussen ook bezig met visitekaartjes maken. Ook daar zal ik de volgende keer wat over vertellen en laten zien.

Geen opmerkingen: