dinsdag 28 oktober 2008

Het waait wel weer over



De herfst is wel mijn jaargetijde. Ik geniet van de geuren, van alle mooie tinten groen, geel en rood. Van het onstuimige weer, de jagende wolken.
Maar de laatste twee weken ben ik onrustig en neerslachtig tegelijk.
Waait wel weer over!

Het verzorgen en presentabel maken van mijn werk, vind ik niet erg inspirerend.
Ben meestal wel tevreden over wat er door mijn handen gaat. “Het zijn toch maar mooie prenten. En die schilderijen mogen gezien worden”.

Tja, en ze worden te weinig in het echt gezien. Waar doe ik het voor??

“De beelden in mijn hoofd, die willen eruit. Ik wil weten hoe het uitpakt. Zien of het me lukt om op die manier dat beeld zichtbaar te maken” Daar doe ik het voor.

Gelukkig raakt het passe-partout karton op. Zijn de dozen zo goed als af. Is er heel wat werk in kaders gevangen. Zijn de boekjes al een eind gevorderd. Nog even doorzetten en ik ga me weer uitleven met kwast en verf.

1 opmerking:

Unknown zei

Ja inderdaad, het waait wel weer over! (dat verwacht je toch in ieder geval als het herfst is)