woensdag 17 december 2008

Nieuwjaarskaarten 2009 worden weer kleurrijk.



Drie platen heb ik uitgesneden. Grote tekenvellen op maat gesneden.
Een stapel witte vellen tekenpapier op kaartformaat liggen klaar.
De eerste serie drukken zijn in het rood.
Zodra de rode inkt bijna op is, meng ik er een andere kleur door. In dit geval oranjegeel.
Ook de linoplaatjes wissel ik af.
De inkt wordt korrelig op het plaatje, of is teveel in de uitsnijdingen gelopen.
Het is, min of meer een willekeurig proces.



Liggen er eerst veel dezelfde afdrukken, bij elke nieuwe kleur of andere plaat komt er meer variatie.
Ik vind het een feestelijk zicht om al die verschillende kaarten op mijn tafels te zien liggen.
Soms liggen er al zo’n stuk of 50 kaarten en is er nog geen één echt af.
En dan ineens gaat de juiste kleur eroverheen, wordt de juiste plaat ingerold, en ik kan kaarten gaan stapelen.



Ik heb nu een stapel van ruim 30 kaarten die mooi genoeg zijn om te versturen en/of uit te delen.
Mocht je er ook wel één willen hebben, mail me dan jouw adres.
Er blijven vast nog kaarten over die ik naar mijn weblog lezer kan sturen.

Geen opmerkingen: