zaterdag 19 december 2020

en dat is lang geleden

 Jeetje, 2018 mijn laatste post. Alsof ik nergens mee bezig ben geweest. Het tegendeel is waar.

Veel projecten heb ik opgezet, o.a. een boek in elkaar gezet. Een soort blogboek; heden, verleden en toekomstdromen worden daarin genoteerd, geplakt en verbeeld.

Een van mijn plannen voor de komende tijd is het bijwerken van dit blog. Niet alleen met werk uit mijn atelier, maar ook met foto's en verhalen van alle andere activiteiten. Want ik ben weer druk.

Eind vorig jaar merkte ik dat mijn energie toenam; 7 jaar na mijn -ziek zijn- kon ik weer van alles doen. Vrijwilligerswerk, cursus volgen, musea bezoeken en vakanties met de camper en vele fietstochten.

En toen sloeg Covid19 toe en werd ik me bewust van mijn kwetsbaarheid. Mijn longen waren niet beter geworden en een nieuwe longontsteking kon me fataal worden. En ja, ik reken me tot de kwetsbaren en heb mezelf behoorlijk veel beperkingen opgelegd. Geen OV, alleen fietsen want geen auto. Geen museums en theater, heel beperkt boodschappen doen. En weinig, zeer weinig mensen ontmoeten, alleen op afstand.

Vreemd en ontregelend, maar ook aanleiding tot allerlei nieuwe creatieve activiteiten.

Geen opmerkingen: