dinsdag 29 april 2008

Priegel knipwerk


Ik ben nu bezig met het knippen van handen en mensen die met eten bezig zijn. Soms zijn de handen en het gezicht ver uit elkaar en moet ik kiezen wat ik ga gebruiken. Grote partijen kleding, in allerlei kleuren zijn niet gewenst. Ik wil vooral de vrolijke en gezellige gezichten in relatie tot eten en tafelen hebben. Vaak klinkend met een glas wijn of bier. Plaatjes van drie generaties aan de feestelijke familietafel zijn ruim voorhanden. Ook groepen van vrienden en/of vriendinnen van rond de dertig. Smikkelende en smullende kinderen. En de gezellige buurvrouw met een speciaal recept en heerlijk gerecht.Als je de tijdschriften mag geloven is het elke dag feest aan tafel. Eten is wel een sociale gebeurtenis en mag, wat mij betreft, die functie houden. Samen aan tafel. Maar niet perse elke dag en altijd zo harmonieus als ik nu onder handen heb.

Geen opmerkingen: