donderdag 1 mei 2008

Mensenzee


Vandaag weer gezichten uitgeknipt. Gezichten die eten, die van elkaar en van"lekker" eten en drinken genieten. Terwijl ik zo bezig was, herinnerde ik me dat ik ooit eerder gezichten aan het knippen was.
Eind 2002, begin 2003 (kerstvakantie) waren we met ons gezin in Parijs. De kinderen voor het eerst. Wij wilden ze veel van deze lichtstad laten zien. Dus vaak en heel veel ritten met de metro, om weer bovengronds de belangrijke en sfeervolle plekken te bezoeken. In de metro "ontmoet" je veel mensen, mensen van over de hele wereld, van alle leeftijden. Veel werd er gelezen op de stations en in de trein: boek mee, geen oogcontact.Al die mensen, al die gezichten, ook op de toeristisch belangrijke plekken; o.a. de hal van het Louvre, vroegen om niet zomaar als beeld uit mijn geheugen te verdwijnen.
Begin 2003 ben ik toen begonnen met tekeningen en daarna collages van gezichten te maken. Zo ontstond MENSENZEE. Het kreeg toen geen vervolg.

2 opmerkingen:

René van Gellekom zei

Ontzettend mooi.
Ik ga jouw log toevoegen aan mijn linkjes want ik kom hier zeker vaker terug.

Unknown zei

Mooie site hoor!
Ga zo door!!